De bus

De bus

donderdag 19 juni 2014

Update klusruimte



Er was één kritiekpuntje op de klusruimte: de oude smeerput die nog aanwezig was, stond vol met 20cm water. Voor werk aan de onderkant van de bus kan het handig zijn om deze smeerput te gebruiken. Het was duidelijk dat dit water er niet vanzelf uit ging komen, dus moest er een pomp aan te pas komen. We keken rond waar we een dompelpomp konden huren, tot ik een facebookbericht las van een oude studievriend. Hij vroeg zich in het bericht af of er mensen in zijn buurt gebruik maakten van de website peerby.com. Ik had nog nooit gehoord hiervan, maar werd nieuwsgierig. Het blijkt een netwerk te zijn dat bemiddelt in het lenen van spullen bij je buren. Ik heb mij aangemeld en de oproep voor een dompelpomp geplaatst – niet geschoten is altijd mis. Binnen een paar uur had ik reactie van iemand die mij een pomp wilde uitlenen. Telefoonnummer erbij, afspraak gemaakt en twee dagen later stond ik met een mooie pomp in mijn handen. Stomtoevallig bleek de eigenaar van de pomp zelf bezig met het bouwen van zijn tweede camper en was erg geïnteresseerd in mijn project. In plaats van de pomp na gebruik terug te brengen, vroeg hij of hij de pomp mocht komen ophalen en daarbij mijn bus en garage kan zien. Uiteraard heb ik hiermee ingestemd. Hij hintte erop dat hij nog een ruimte zocht om zijn hefdak in te bouwen. Dus wellicht kan ik op mijn beurt helpen door hem onderdak te geven voor zijn klus. Je zult begrijpen, na deze eerste ervaring ben ik al enthousiast over Peerby. Vulto bedankt!




De ruimte is nu helemaal ingericht. We hebben een rek om materialen op te stallen en een werkbank. Helemaal gebruiksklaar dus. Inmiddels is ook de elektriciteit weer aangesloten, dus hebben we ook licht en de mogelijkheid om elektrisch gereedschap te gebruiken.



1 opmerking:

  1. O, wat leuk. Zo kun je dus ook makkelijk aan je spulletjes komen. Leo moet zich daar maar aanmelden die heeft dan voortdurend alles uitgeleend en dan loopt het hier storm, haha. Maar goed geregeld hoor. En leuk die interesse. Samen klussen aan bussen heeft natuurlijk ook wel iets.

    BeantwoordenVerwijderen